reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martin Malobický

Martin Malobický

Bloger 
  • Počet článkov:  54
  •  | 
  • Páči sa:  3x
reklama

Myšlienky

Žijeme si príliš dobre

Martin Malobický

Žijeme si príliš dobre

Na jednom českom študentskom webe som čítal skúsenosti z Afriky. V krásnom a hodnotnom článku ktosi kládol také isté otázky, ako asi všetci tí, kto sa stretli s obyvateľmi čierneho kontinentu. Prečo ľudia subsaharskej Afriky nedokážu plánovať, prečo žijú zo dňa na deň, prečo si kupujú a používajú drahé mobilné telefóny a radšej ako jedlo pre vlastné deti si zaobstarajú kredit, aby mohli ďalšie dlhé hodiny rozprávať o maličkostiach denného života so známymi.

  • 7. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 859x
  • 27
Melódie, ktoré milujem

Martin Malobický

Melódie, ktoré milujem

Pri niektorých z týchto melódií si už aj dve desaťročia lietam v oblakoch. Rád by som vám ich pripomenul tiež – pesničky aj ich autori sú veľmi známi vo svete, ale nie každý ich asi všetkých pozná. Ich autori sú Senegalčan, Izraelčan, Číňanka, ale ich piesne sú spojením viacerých kultúr.

  • 2. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 481x
  • 8
Pocta Básnikovi

Martin Malobický

Pocta Básnikovi

Milan Rúfus vydal v roku 2005 možno najkrajšiu knihu básní, akú som držal v rukách. Keď som ju čítal, bol som smutný – veď sám ju nazval záveťou. Každý, aj svätý človek má na Zemi vyhradený čas, je pravda. V každej  jeho básni, v každom slove vyviera do našich duší hĺbka srdca filozofa života. Nie, nelúčim sa, kiež by medzi nami dlho pobudol... Nik nevie, kto je prvý na ceste do večnosti. Ale týmito slovami mu vzdávam svoju úctu.

  • 1. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 277x
  • 4
Viera nie je kostol, ale srdce (úcta kňazovi Felicemu)

Martin Malobický

Viera nie je kostol, ale srdce (úcta kňazovi Felicemu)

Nedá mi, aby som sa znovu nevrátil k môjmu priateľovi, kňazovi Felicemu. Ako by bol prekvapený, keby vedel, že ho už druhý krát spomínam verejne, pred mnohými neznámymi ľuďmi. Ale chcel by som zo srdca vyznať lásku, obdiv, úctu k tomuto človeku a prostredníctvom neho aj iným, nemenovaným. Je pravda, že mám radšej odkrývanie tajomstiev prírody, vedy, človeka. Ale tak sa zamýšľam – nie je viera jedno z najkrajších tajomstiev ľudstva, našej civilizácie?

  • 23. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 001x
  • 49
Prepáčte mi, nie som veriaci

Martin Malobický

Prepáčte mi, nie som veriaci

Bolo to pred viac ako desiatimi rokmi. Pracoval som a žil s mojimi priateľmi Talianmi, saleziánskymi bratmi a kňazmi v srdci Afriky. Spolu sme jedávali a pili, spolu sme chodievali do oblastí, kde existoval jednoduchý život a kde bieda neklopala na dvere, lebo bola priamo usídlená v ich hlinených obydliach so slamenými strieškami. Chodieval som s nimi do kostola a modlili sme sa spolu. Nikto z nich sa ma nespýtal, či som veriaci. A ja som nebol. A nie som.

  • 2. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 886x
  • 136
reklama
Rozhovor s morom

Martin Malobický

Rozhovor s morom

Sedím znovu v svojej jaskyni a jediné, čo počujem je šum neďalekého mora. Pahreba ešte horí, ryba ostala sčernetá nad ňou. Komu ju ponúknem...

  • 28. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu